Joan Valero

Chaucer: Visual Approaches

SUSANNA FEIN, DAVID RAYBIN. Chaucer: Visual Approaches, Pennsylvania State Univiversity Press, 2016, 328 p.
ISBN: 978-0271074801

Esta colección va más allá de los aspectos literarios, religiosos y filosóficos de los textos de Chaucer, para buscar un nuevo tipo de estudio académico de carácter más interdisciplinario: un modo que homenajea la riqueza de la poética visual de Chaucer. Los doce estudios ilustrados establecen conexiones entre los textos de Chaucer y diversos tipos de elementos visuales, tanto medievales como modernos.

Basándose en la comprensión contemporánea de las interacciones entre el texto y la imagen, los investigadores examinan una gran cantidad de material visual, desde el arte medieval y los signos iconográficos hasta las interpretaciones de Chaucer llevadas a cabo por artistas contemporáneos. El resultado revela el potencial interdisciplinario que profundiza e ilumina nuestra comprensión de la poesía de Chaucer en una época en la que la digitalización pone a nuestra disposición una gran cantidad de facsímiles y otros recursos visuales.

SUSANNA FEIN, DAVID RAYBIN: Preface Chaucer: Visual Approaches

WAYS OF SEEING

ASHBY KINCH: Intervisual Texts, Intertextual Images: Chaucer and the Luttrell Psalter
ALEXANDRA COOK: Creative Memory and Visual Image in Chaucer’s House of Fame
SARAH STANBURY:  “Quy la?”: The Counting-House, the Shipman’s Tale, and Architectural Interiors
KATHRYN VULIĆ: The Vernon Paternoster Diagram, Medieval Graphic Design, and the Parson’s Tale

CHAUCERIAN IMAGESCAPES

SUSANNA FEIN: Standing under the Cross in the Pardoner’s and Shipman’s Tales
LAURA KENDRICK: Disfigured Drunkenness in Chaucer, Deschamps, and Medieval Visual Culture
JESSICA BRANTLEY: The Franklin’s Tale and the Sister Arts
DAVID RAYBIN: Miracle Windows and the Pilgrimage to Canterbury

CHAUCER ILLUSTRATED

JOYCE COLEMAN: Translating Iconography: Gower, Pearl, Chaucer, and the Rose
MARTHA RUST: “Qui bien ayme a tarde oblie”: Lemmata and Lists in the Parliament of Fowls
MAIDIE HILMO: The Visual Semantics of Ellesmere: Gold, Artifice, and Audience
CAROLYN P. COLLETTE: Drawing Out a Tale: Elizabeth Frink’s Etchings Illustrating Chaucer’s “Canterbury Tales”

Notes

Bibliography

Editors and Contributors

Index of Manuscripts

General Index

amazonesamazonfr
amazoncomamazonit